Dotychczas oferta Banku SMART była dostępna tylko w internecie. Właścicielem tej marki oraz BIZ Banku jest FM Bank PBP, który postanowił zmodyfikować strategię działania. Dyrektor sieci partnerskiej FM Banku – Jacek Biskup zapowiedział stworzenie sieci franczyzowej. Do końca obecnego roku plany zakładają powstanie, co najmniej kilkudziesięciu placówek stacjonarnych.
Smart Bank przebojem wdarł się na rynek, będąc pierwszym w pełni mobilnym bankiem w Polsce. System transakcyjny został tak opracowany, aby łatwo dostosować się do wyświetlaczy i ekranów laptopów, smartfonów i tabletów. Bank mobilnymi rozwiązaniami zyskał pozytywne opinie wśród klientów posiadających Smart Konto. Wyprzedził pod tym względem większość konkurencji i wyznaczył nowe standardy działania w sektorze usług finansowych. Stał się prostym i tanim dyskontem bankowym.
AnaCap zdecydował się na ekspansję
Warto przypomnieć, że obecnie właścicielem FM Banku jest fundusz inwestycyjny wywodzący się z Wielkiej Brytanii – AnaCap. Jest jednym z najbardziej doświadczonych inwestorów działających na europejskim rynku finansowym. Po przejęciu FM Banku część komentatorów obawiała się, że marka Smart Bank może zostać dość szybko sprzedana z zyskiem. Jednak po obecnych działaniach widać, że inwestor strategiczny chce wzmocnić pozycję tego banku w Polsce, oraz poszerzyć ofertę. Sam FM Bank PBP powstał z połączenia dwóch innych instytucji. Polskiego Banku Przedsiębiorczości oraz FM Banku.
Sieć franczyzowa
Jak podaje bank w informacjach oficjalnych i notkach prasowych, obecnie trwają prace nad przygotowaniem umów franczyzowych. Gdy ten etap się zakończy, kilkudziesięciu potencjalnych franczyzobiorców dostanie oferty współpracy. Plany zakładają stworzenie nawet 100 oddziałów Banku Smart w całej Polsce. Instytucja przestanie, więc być tylko wirtualnym dyskontem finansowym.
Skorzystają na tym klienci posiadający Smart Konto oraz inne produkty, takie jak rachunki oszczędnościowe oraz pożyczki. Dotychczasowi i nowi klienci banku będą mieć do dyspozycji również obsługę w oddziałach. Choć zapewne, tak jak w przypadku konkurencji będzie to opcja awaryjna i płatna. Ponieważ coraz mniej osób godzi się na oczekiwanie w kilku-dziesięciominutowych kolejkach w placówkach, warto traktować oddziały jako dodatkowy kanał dostępu. Do oddziału idziemy dziś tylko wtedy, gdy nie można sprawy związanej z produktami bankowymi załatwić przez Internet, telefon albo kurierem.
Franczyzobiorcy mogą jednak liczyć na dużą grupę, cięgle powiększającej się bazy klientów. Ponieważ rynek nie jest jeszcze tak nasycony pod względem liczby użytkowników dla Banku SMART. Jak ma to miejsce w przypadku oferty PKO BP, BZ WBK, Aliora albo mBanku.
Konkurencyjna oferta Banku SMART
FM Bank PBP bardzo szybko zdobył dużą grupę klientów. Dokonał tego za sprawą bardzo dobrej oferty, składającej się z usług dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Najwięcej użytkowników pozyskał dzięki darmowemu w prowadzeniu i użytkowaniu, osobistemu rachunkowi, jakim jest Smart Konto. Podobnie wydawana do konta karta debetowa jest całkowicie bezpłatna. Umożliwiając jednocześnie wypłaty pieniędzy za darmo, ze wszystkich bankomatów, znajdujących się w Polsce. To sprawia, że Smart Bank skutecznie pozyskuje nowych klientów, oraz podbiera ich konkurencji, która zdecydowała się na podniesienie opłat.
I doczekaliśmy się, jest Nest Bank 🙂 ktoś już prowadzi placówkę tego banku?