Bank ING w telefonie wygoda i bezpieczeństwo

przez | 27 listopada 2013

W dobie rozwijającej się bankowości mobilnej ING Bank Śląski także posiada wersje swojego serwisu dostosowaną do urządzeń moblinych. Takich jak tablety i współczesne telefony komórkowe nazywane smartfonami. Większość banków przygotowało już takie wersje swoich serwisów internetowych, dostępne na urządzenia przenośne. Są to zazwyczaj mocno okrojone i minimalistyczne strony, które mają za zadanie umożliwić klientom wykonanie operacji na podstawowych, posiadanych produktach banku. Zapewniając przy okazji szybkość działania i bezpieczeństwo.

ING w komórce

Przyjrzyjmy się serwisowi mobilnemu ING BankOnline. Po uruchomieniu przeglądarki w telefonie przechodzimy pod adres lajt.ingbank.pl, gdzie widzimy panel umożliwiający wybranie usługi, która nas interesuje, np. zalogowanie się do systemu na konto osobiste. Możemy także wyszukać najbliższy odział; sprawdzić kursy walut lub skontaktować się telefonicznie lub mailowo na podany adres skrzynki widoczny w zakładce Kontakt.

Dzięki takim innowacją wyraźnie poprawiły się opinie o ING Banku, które miałem okazję niedawno przeglądać w sieci.

Możliwości wersji mobilnej systemu

Na obecną chwilę możliwości serwisu internetowego w telefonie są ograniczone do podstawowych, niezbędnych czynności takich jak:

  • historia posiadanych rachunków wraz z informacjami o ich saldzie, blokadach oraz lista zrealizowanych transakcji

    ing w telefonie

    Źródło: ING Bank Śląski

  • informacje o posiadanych kartach debetowych lub kredytowych
  • przelewy pomiędzy własnymi rachunkami w ING oraz przelewy zewnętrzne, także do ZUS i Urzędu Skarbowego
  • doładowanie telefonu oraz spłata karty kredytowej
  • możliwość zablokowania dostępu do ING BankOnLine oraz sprawdzenia prób nieudanych logowań do systemu banku wraz z informacją z jakiego adresu IP były wykonywane

Zabezpieczenia dostarczane przez bank

Ze strony ING dostajemy cały szereg zabezpieczeń, który zmniejsza ryzyko nieuprawnionego dostępu do naszych danych i posiadanych produktów banku. Komunikacja z bankiem odbywa się za pomocą szyfrowanego połączenia SSL a hasło przy wpisywaniu jest maskowane. W przeglądarce widzimy certyfikat, symbol kłódki a sam adres rozpoczyna się szyfrowanym protokołem „https”. Operacje takie jak np. przelewy są potwierdzane za pomocą jednorazowych haseł sms. Należy pamiętać iż aby z nich skorzystać, telefon powinien mieć możliwość pracy w trybie wielozadaniowym. Czyli umożliwić przejście i odczytanie SMSa z hasłem bez zamykania przeglądarki i wylogowania z systemu.

Bezpieczeństwo bankowości mobilnej

Podobnie jak przy korzystaniu z serwisu banku na komputerach stacjonarnych i przenośnych poziom bezpieczeństwa zależy najczęściej od nas samych. Od tego czy odpowiednio skonfigurowaliśmy telefon. Oraz od zainstalowanych w nim aplikacji, które powinny pochodzić z oficjalnych i dużych stron zajmujących się ich sprzedażom i rozpowszechnianiem. Instalując aplikacje takie jak np. gry z niepewnych źródeł narażamy się na obecność programów szpiegujących i wykradających hasła. Antywirusy dostępne na telefony nie radzą sobie jeszcze dostatecznie dobrze z rozpoznawaniem i usuwaniem ciągle zmieniającego się złośliwego oprogramowania więc powyższą kwestię powinniśmy mieć na uwadze.

Warto dodać iż przy korzystaniu z WiFi powinniśmy robić to tylko z zaufanych punktach dostępowych. Zaś po zakończeniu pracy koniecznie wylogować się z serwisu. Z naszej strony pozostaje więc wygodne korzystanie z kolejnej wersji bankowości internetowej z zachowaniem środków bezpieczeństwa, które pomogą zminimalizować ryzyko i zapewnią bezproblemową współpracę z bankiem.

8.2/10 - (4 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 × 2 =