ING najlepszy w bankowości mobilnej

przez | 18 października 2014

W tym roku Newsweek po raz trzynasty, wraz z firmą Millward Brown przygotował ranking produktów bankowych w Polsce. Zestawienie podzielono na cztery główne kategorie: banki w Internecie, bank dla kowalskiego, bankowość mobilna, bankowość hipoteczna. Doceniono bankowość internetowa i mobilną ING Banku Śląskiego, który wygrał zdecydowanie w tej drugiej kategorii. Zajął także trzecią pozycję w konkursie na najlepszy „bank w Internecie”. Przypomnę że rachunek osobisty w banku opisywany był w już w serwisie w artykule Bank ING opinie klientów o koncie Direct.

Rośnie popularność smartfonów

Wypłata z bankomatu IKOPosiadanie smartfona lub tabletu deklaruje już prawie połowa Polaków. Więc aplikacje mobilne stały się kolejnym ważnym kanałem dostępu do bankowości online, oprócz powszechnego korzystania z systemów transakcyjnych przez przeglądarkę. Trend ten obserwowano już od dawna w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek urządzeń przenośnych jest zdecydowanie lepiej rozwinięty. Nowoczesny telefon pozwala sprawdzić pogodę, przejrzeć pocztę, zapłacić za parking, kupić bilet albo korzystać z produktów bankowych. Korzystanie z aplikacji mobilnych oraz usług bankowości elektronicznej deklaruje już 12 procent Polaków wg TNS Polska. Co stanowi niemal jedną trzecią posiadaczy smartfonów.

ING Bank Śląski nagrodzony

O przewadze ING w kategorii „Aplikacja mobilna” zdecydowały przyjazny interfejs i prosta nawigacja w aplikacji mobilnej. Prezes zarządu ING Banku Śląskiego Małgorzata Kołakowska przypomniała, że bank pyta klientów o opinie i kryteria przy wyborze oferty. Pokreśliła że takie czynniki w połączeniu ze strategią ekspansji w nowoczesnych technologiach zdecydowały o sukcesie „banku z lwem”.

Jak przebiegało badanie ?

Danych do zestawienia dostarczyli audytorzy występujący w roli „tajemniczych klientów”. Badanie trwało od czerwca do sierpnia 2014 roku. Anonimowi dla banku ankieterzy korzystali z produktów i kontaktowali się z bankami przez Internet, telefon i w oddziałach. Oceniano min. skuteczność w pozyskaniu klientów, jakość obsługi oraz zaangażowanie pracowników. Dla aplikacje mobilnej kluczowe znaczenie przypisano dla takich cech jak funkcjonalność i prosta nawigacja po interfejsie testowanego programu.

7.6/10 - (5 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

× 4 = 16