Wielu z nas posiada własne strony internetowe prowadzone w różnej formie. Każdy webmaster chce zareklamować swoją witrynę, pozyskać większą liczbę czytelników i wypozycjonować ją w Goolge. Pozyskanie linka z komentarza na blogu, to bardzo popularna forma działań z zakresu marketingu i SEO. Przy okazji tworzenia ostatniego wpisu na blogu przyszedł mi do głowy pomysł na ciekawy post. Idea opisania najczęstszych błędów popełnianych przez komentujących wynika także z ostatnich zdarzeń na moim blogu. Mianowicie pojawił się komentarz, którego zatwierdzenie nie miało sensu. Dlatego podam dość jasne wskazówki, które pomogą Ci zareklamować swoją witrynę w komentarzu.
Najczęstsze błędy popełniane przez komentujących
Pisząc komentarz pamiętaj o podstawowych zasadach, które najczęściej stosują autorzy blogów podczas przesiewania komentarzy. Dzieląc je na wartościowe albo będące Spam-em i nic nie wnoszące do tematu.
Przykładowo na swoich blogach odrzucam komentarze, które zawierają:
- Spam i treść nie związaną z tematyka wpisu na blogu.
- Zostały napisane wyłącznie w celu wstawienia linka.
- Obraźliwe zwroty i „hejtowanie” czyli krytykę która nic ni wnosi do omawianego tematu, jest tylko formą frustracji autora skierowaną w stronę blogera albo czytelników.
- Zawiera zduplikowana treść obecną już na innych stronach w sieci. Google wyraźnie zaznacza, iż „Duplicate Content” szkodzi stronie internetowej. Poza tym wklejanie tej samej treści do komentarza na wielu blogach jest moim zdaniem bezsensowne.
- Tylko kilka słów np. dobry wpis, świetne, itp zwroty, bez budowania, choćby jednego pełnego zdania.
Pozyskanie linka z komentarza na blogu
Wracając do tematu odrzuconego komentarza, zawierał on właśni treść zduplikowana (duplicate content), która pojawiła się nie tylko na tym, ale także drugim moim blogu i kilku innych stronach w sieci. Pod wpływem tego zdążenia zdecydowałem się dodać politykę komentarzy. Spełniając powyższe zasady możesz w prosty sposób pozyskać link z systemu komentarzy na blogu.
Pamiętaj o moderacji komentarzy
Polecam także pozostałym autorom blogów ręczne zatwierdzanie komentarzy, gdyż nie znalazłem wtyczki, która skutecznie wykrywałaby duplicate content dla WordPress.
W przypadku Bloggera jej instalacja nie była by możliwa. Zaś wykrycie takiego samego komentarza nie jest technicznie możliwe, w przypadku opublikowania kilku komentarzy (tej samej treści) na kilku blogach, w krótkich odstępach czasu. Google po prostu nie zdąży zaindeksować tak szybko wszystkich kopii, wtyczka taka będzie po prostu nie skuteczna. Treść z jednego z blogów może zostać uznana za oryginalną, pozostałe za bezwartościowe kopie.
Hejterzy to niestety współczesna plaga, z którą trzeba walczyć.